Du er her:

Markedsundersøkelse-prosjekt gjennomført av Frydenlundelever

Klikk for stort bilde Ellen Solmo  Tidlig i vinter startet elever i markedsføring og ledelse2 et prosjekt etter bedriftsbesøk hos Polarkraft. På grunn av Covid-19 og skolestenging, fikk de ikke presentert prosjektet før sist uke.

Tidlig i skoleåret var markedsførings og ledelse 2 klassen på bedriftsbesøk hos Polarkraft sitt kontor i Narvik . De fikk en interessant og lærerik presentasjon av hvordan Polarkraft jobber med markedsføring, salg og ikke minst samfunnsansvar, merkevarebygging og omdømme. Elevene ble også utfordret til å komme med innspill til deres markedsarbeid. Dette resulterte i at 3 av elevene knyttet et tettere samarbeid og gjennomførte et større prosjektarbeid med en markedsundersøkelse som  resulterte i forslag til nye tiltak for ulike målgrupper. En grundig rapport på 27 sider ble resultatet, samt et framlegg som oppsummerte oppdraget og resultatene av undersøkelsen.

Det ble ikke anledning å presentere for Polarkraft før nå i juni. Her om dagen fikk vi samlet oss og presentert for Polarkraft. Elevene sier selv de har lært veldig mye av denne måten å jobbe på og at oppdraget var veldig utfordrende, til tider krevende og de «møtte litt kvist» siden GDPR er så strengt. Elevene fikk veldig gode tilbakemeldinger fra Polarkraft, som forteller at er i gang med å benytte resultatene fra undersøkelsen i det videre markedsarbeidet.

Elevene som gjennomførte oppdraget var Daniel Mathisen, Nathaniel Holan Larsen og Sunniva Ure Aspestrand.  De takker Frank Sundermeier, Lisbeth Pedersen og Morten Stormo for oppdraget og tilliten!

(Sunniva er ikke med på bildet,hun kunne dessverre ikke delta på presentasjonen for Polarkraft).

 Klikk for stort bilde Ellen Solmo  Klikk for stort bilde Ellen Solmo