Utskrifter

Elever kan benytte kopimaskiner som er plassert på studiestedenes bibliotek og for å skrive ut til disse må driver til skriver-køen være installert  Se lenger ned på siden hvordan dette gjøres.

Utskrifter som er sendt til skriver-køen kan skrives ut ved å logge på kopimaskinene med Feidekonto. Hver elev har en kvote på kr 15 per måned og under vises gjeldende priser per utskrift/kopi.

• A3-papir: Farge: kr 0,80 - Svart/hvitt: Kr 0,08 - Farge tosidig (hver side): kr 0,50 - Svart/hvitt tosidig (hver side): kr 0,05
  • A4-papir: Farge: kr 0,50 - Svart/hvitt: Kr 0,05 - Farge tosidig (hver side): kr 0,30 - Svart/hvitt tosidig (hver side): kr 0,03
  • Andre størrelser: Farge: kr 0,50 - Svart/hvitt: Kr 0,05 - Farge tosidig (hver side): kr 0,30 - Svart/hvitt tosidig (hver side): kr 0,03

Driver for Papercut (Windows 10)

Papercut Cloudprint er løsningen som elever skal benytte.

1. Trykk på lenken over og velg "Download and run..."
  2. Kjør programmet som ble lastet ned og fullfør installasjonsprosessen.
  3. Gå tilbake til nettsiden og trykk Connect and get my Printers
  4. Du vil nå få en beskjed med "Printer "NFK-Papercut-Cloudprint"" nederst til høyre på skjermen.
  5. Nå kan du skrive ut det du ønsker. Første gang du skriver ut noe blir du bedt om å legge inn ditt Feide brukernavn og passord.
  6. Nå kan du hente utskriften din ved å logge på nærmeste kopimaskin for elever. Ofte finner du en i nærheten av biblioteket.

Set up printing for Windows Step 1 Install Mobility Print and come back here Download and run Mobility Print Step 2 Now we'll connect you to your school or organization to get your printers. Connect and get my printers When the browser message appears, click Open PaperCut Mobility Print.

Sjekk om skriver-køen er installert ved å søke opp og åpne "Skrivere og skannere" i startmenyen.