Spennende foredrag av Trygve Slagsvold Vedum og Eirik Kristoffersen den 22. februar på Narvik vgs

Elevene våre var så heldige å få besøk av finansministeren og forsvarssjefen som holdt et foredrag om statens pengebruk i fredstid.

En fullsatt aula på studiested Frydenlund hørte på da skolen fikk besøk i lunsjen på torsdag. Finansminister Vedum startet foredraget med å dra opp de historiske linjene for demokratiet vi har i Norge i dag. Forsvarssjef Kristoffersen fortsatte foredraget med å argumentere for viktigheten av et sterkt forsvar som virker avskrekkende og kan bidra til fred. Eirik Kristoffersen er oppvokst i Bjerkvik og er tidligere elev på Narvik Vgs (tidligere Frydenlund). Han påsto, til latter i salen, at russ - 88 var det beste russekullet og at russ-24 ikke kom til å være like bra. Etter foredraget hadde elevene mulighet til å stille spørsmål, noe de gjorde. De stilte relevante spørsmål som finansministeren og forsvarsministeren tok seg god tid til å svare på. Etter foredraget var det mingle- og selfietid 😀 Her er hva avisen Fremover skrev etter besøket: Ung, Forsvaret | Trygve Slagsvold Vedum og Eirik Kristoffersen skjøt blink (fremover.no)

Forsvarssjef Eirik Kristoffersen står med ansiktet mot kamera. Bare ansiktet vises. Det står mange elever med ryggen til kamera foran han - Klikk for stort bildeForsvarssjef Eirik Kristoffersen i møte med elever på Narvik Vgs. Mette Sverdrup